Onze gemeente: van iedereen en voor iedereen

Wij zijn een open, oecumenisch gezinde gemeente van ruim 900 leden.
Onze ramen en deuren staan open voor iedereen. Natuurlijk op zondag wanneer we met elkaar de eredienst vieren. Maar ook op elke andere dag voor wie zoeken naar zingeving en geloof maar daarbij niet meer de kerk als gemeenschap op het oog hebben. En voor wie gewoon behoefte heeft aan een kopje koffie en een luisterend oor.

Doen!
Wij hebben een sterk diaconale instelling. ‘Doen’ ligt de gemeenteleden goed. Er leeft een groot verantwoordelijkheidsgevoel voor ontwikkelingen in de maatschappij. Dat is onder andere te zien aan de bijdragen aan inloophuis de Baanbreker, ‘Voor Effies’ en ‘Nieuw Begin’. Ook werken we regelmatig mee aan kerkdiensten in verzorgings- en verpleeghuizen in Enkhuizen en Lutjebroek.

Meedoen!
Zoals gezegd: doen ligt ons, samen doen ook! Ieder die met ons mee wil doen is van harte welkom: bij de koffie op woensdagochtend, om een kaarsje aan te steken op een zaterdag, om de dienst mee te maken op zondag of op elk ander moment in de week … om de handen uit de mouwen te steken of mee te denken en beleven.